Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213

Tom Sawyer ve 4. A

17. května 2020

Během domácího vzdělávání jsme společně začali číst knihu Dobrodružství Toma Sawyera, kterou pro mladší čtenáře převyprávěla Jana Eislerová. Četbě se věnujeme dvakrát týdně a doufáme, že se nám podaří knihu dočíst do konce před začátkem prázdnin.

Naše práce nespočívá pouze ve čtení, ale plníme různé úkoly před čtením, během čtení anebo po čtení.

Skládání puzzle patří mezi nejoblíbenější aktivity. Na základě složeného obrázku se často snažíme předvídat, o čem následující kapitola bude.

Složené puzzle

Zkoušeli jsme také křížovku, která prověřila, jestli jsme četli opravdu pozorně.

Další zajímavé úkoly si můžete prohlédnout v galerii obrázků na konci článku. Náš poslední úkol byl trochu odlišný. Každému přišel na email úryvek z další kapitoly. Cílem bylo nacvičit si hlasité čtení tohoto úryvku a nahrát ho. Výsledkem je následující celková nahrávka, kterou si právě tady v aktualitách všichni žáci vyhledají, pustí a budou s ní pracovat zase na dalším úkolu.

A proč tohle všechno vlastně děláme? Protože čtenářská gramotnost není pouhá schopnost číst, je to mimo jiné schopnost textu porozumět, umět si ho vyložit, přemýšlet o něm a například ho i vztahovat ke svému vlastnímu životu.

Základní škola T. G. Masaryka © 2024 | Prohlášení o přístupnosti